WHAT TIME IS IT....


Get your own Digital Clock

my hearts ...

my hearts ...

Friday, December 9, 2011

we crazy as teenager coz we're rock .....


we have fun 2 day ........ never thought that what are we plan can't be reality , but as long we together we can fight  what problem happen 2 us........ we taking a photo with crazy posing.., who care people want 2 say what , we just enjoying our life...that's all...


 pupu is not here , sad 2 say.... however we still looking good with this posing .hehe


my  our hero ..........always fighting like a little boy , how sweet of them


i like this pic , my shawl like weird .... this still call hana tajima  ... but i'm still learn how to use it ...


we are cute...i notice that,


i was among those the most talk & sometimes don't know how 2 stop it , please someone zip my mouth 


we looking like a ''babu'' sit at roadside ....hehehe


where we stand there a camera out of  :)


my neighbor , teddy ......  we look close but always war of words ...


how beautiful papar is't .......  there 4 girl taking a pic at the same time , see n look

it will be continued..... i just waiting out side the line.....kidding , waiting puna upload many of photo .... just wait ok ......

Tuesday, December 6, 2011

time is everyting ...



.
.
.
.


never thought it will be end .....  who will expect that we maybe not see again ,
 everyday in my life , every hour in a day , every minute  i always think about you ....... kill me if i'm lie that i say i don't miss you ... i will miss our moment together , 

.
.
.
.
.
.
.
.

especially , many thing that i want 2 say n share with you when we have time together but .... i don;t have courage 2 start it ....  i forget  what i'm saying 2 you , it is so shy when i have 2 see your face .... i will be stutter every time we joint .....

when it was happen ??? i don't know OK  ,




Thursday, December 1, 2011

simple to say but hard to do it ....



apa sebenarnya hala tuju kita nie , aq kurang memahaminya .....
 kadang-kala aq rasa bahagia tpy d saat bahagia dtg kedukaan melanda diri ........


dulu kau kata kau ada perasaan kat aq ,kau mnta jawapan dr aq adakah aq mmpunyai perasaan yg sama sprt engkau.
dn bila aq sdah berikan jawapanku , kau kata aq saja mau tau apa jawapan kau.....



p/s : mcm kamu kn EDA n PUNA ...nielh rantai mknan kamu...hehe

''kita bkn couple'' i2 lah perkataan yg slalu aq terapkn bila aq bersama kau ,
lgipun kau sndiri kata mcm 2 kat aq.. so aq tak ambil peduli sngat , sbbb....(aq teda idea mau jawap)

p/s : klau aq rajin aq continued ......




Wednesday, November 30, 2011

"Don't cry because it's over.? Smile because it happened.? "



ianya bermula bila kita masih belum mengenali antara satu dengan yang lain ... kita tidak menyangka bahawa orang yang tidak akan diduga menjadi sahabat kita akan menjadi separuh dari jiwa kita .... aku masih ingat bila ada pelajar baru yang memasuki sekolah dan kita rasa gusar dan takut akan nanti kedudukkan kita akan dirampas oleh mereka....

aku juga khuatir bahwa nanti aku akan terjerumus dialam remaja yg penuh dgn onak liku.... takut utk berkawan dgn rakan yg d fikir sosial , takut utk berjalan-jln , tkut utk mencuba sesuatu yg baru , takut utk mengenali seseorg i2 kerana kita kadang-kala percaya sesuatu yg buruk akn berlaku jika kita meneruskan niat kita i2.......


kita tidak akn dpt menduga bahawa musuh bole mnjdi rakan kita ,
kita tidak menjangka bahawa rakan bole menjadi sahabat baik kita ,
kita juga tidak menjangka bahwa sahabat baik bole menjadi teman lelaki kita ,
kita tidak dpt menentukan bahwa teman sejiwa kita bole menjadi pedamping hidup kita ......

kita mmng tdak akn menduga smua i2 akn berlaku kerana ianya sdah d takdirkan...
kita juga tdak akn dpt menentukan adakah kita akn bertemu lg slps ini ??
persoalan yg sntiasa menjadi gangguan fikiran bg mereka yg berpisah.....


setiap kenangan hanya akn jadi kenangan yg akn kita kongsi bersama-sama bila kita sdah tdak bersama lg ,
setiap yg terjadi akn menjadi ingatan kita d masa kita menginginkan ianya berlaku....
setiap yg sdah berlaku telah pun berlaku dn tdak dpt kita ulanginya lg....

MASA adalah kunci bgi semua kata2 ini , 
kdang kala masa memakan kita  , kdang kala masa mengajar kita

tanpa masa kita dpt mengumpul sebanyak data utk d jadikan memori kita.......
tanpa masa kita tdak akn dpt mengenali sesorg dgn lbih rapat .....
tanpa masa kita tdak akn menghargai segala kenangan yg berlaku pd kita....






that is why we need each other....... we can't move on ourself , we need someone take care of our daily life 


to be continued .....










Friday, November 25, 2011

trip to sipitang....




25 / 11 /2011 ........... kami sekeluarga jalan2 pi sipitang (kg kwn sayA EDA) tpy aq bkn p kg dia .....tujuan kami sbnarnya mau p org kahwin.....ok let we see picture that i take when we are there.. :)


on the way to go sipitang ..... i <3 the background ...,thanks my little brother


at mosque sipitang , mcm aq ja mau kahwin ....... I also <3 this picture, thanks broo


mcm hero n heroin titanic kn...HAHA my lovely mom n dad <3 <3 <3


sweetttt family ......


this picture was take at laut sipitang..... tym nie kami mau mkn sateeee, sedappppp...


mau se100 cucuk sate jua kami mkn.....


kenikmatan sate dr sipitangg......

Friday, September 30, 2011

OPEN HOUSE AT MAJAKIR ! ! !



part nie , tak payah nak mengayat atau nak meluahkn apa2 perasaan............so mariee kita layan picture..,










Thursday, June 30, 2011

sharing is caring.....



Teka-teki Imam Ghazali rah.a


Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya (Teka Teki ) :
Imam Ghazali = ” Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini ?
Murid 1 = ” Orang tua “
Murid 2 = ” Guru “
Murid 3 = ” Teman “
Murid 4 = ” Kaum kerabat “
Imam Ghazali = ” Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati ( Surah Ali-Imran :185).
Imam Ghazali = ” Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?”
Murid 1 = ” Negeri Cina “
Murid 2 = ” Bulan “
Murid 3 = ” Matahari “
Murid 4 = ” Bintang-bintang “
Iman Ghazali = ” Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun keadaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama”.
Iman Ghazali = ” Apa yang paling besar didunia ini ?”
Murid 1 = ” Gunung “
Murid 2 = ” Matahari “
Murid 3 = ” Bumi “
Imam Ghazali = ” Semua jawaban itu benar, tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al A’raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.”
IMAM GHAZALI” Apa yang paling berat didunia? “
Murid 1 = ” Baja “
Murid 2 = ” Besi “
Murid 3 = ” Gajah “
Imam Ghazali = ” Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.”
Imam Ghazali = ” Apa yang paling ringan di dunia ini ?”
Murid 1 = ” Kapas”
Murid 2 = ” Angin “
Murid 3 = ” Debu “
Murid 4 = ” Daun-daun”
Imam Ghazali = ” Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT . Gara-gara pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat “
Imam Ghazali = ” Apa yang paling tajam sekali di dunia ini? “
Murid- Murid dengan serentak menjawab = ” Pedang “
Imam Ghazali = ” Itu benar, tapi yang paling tajam sekali didunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri “


Tuesday, June 28, 2011

cinema..

hehehe...........hobi aq skrang nie tgok wyang dgn kwn2..........,huhuhu nsib msih boleh d kwal lg....yg masalahnya kat papar tak de cinema yg dekat nak d tngok....terpksalah turun k.k...........

nie antara movie yg aku layan tym cuti......


NUR KASIH THE MOVIE...


cerita pirate ( nie aq tgok dgn family aq)

dn 

kami plan ahad nie tgok..


TRANSFOMERS ( yg ke tiga).....yg prtama aq dh tgok ari 2...,siyuk juga lah....,klau yg ke-dua boleh2lah yg ketiga aq tak tau mcm mana??


hobi aq skrang tgok wayang.........entah sjak bila aq boleh tertagih nie?